argon medical
لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

معرفی و توضیحات مهم لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به کمک پرتو نور باعث حذف دائمی موهای زائد میشود و بر روی تمامی نواحی پوست و بدن، بدون هیچ عوارضی کاربرد دارد. لیزر موهای زائد جایگزین سایر روش های سنتی است.

4.2/5 - (5 امتیاز)

فهرست مطالب

لیزر موهای زائد​

افراد زیادی تجربه استفاده از لیزر موهای زائد را با ما در میان میگذارند؛ یکسری از این افراد از تاثیر خیلی خوب آن تعریف میکنند و بعضی افراد معتقدند که لیزر هیچ فایده ای نداشته است. حالا این سوال برای هر فردی پیش میاد که لیزر موهای زائد خوب هست یا نه؟! یا قبلا تجربه خوبی از استفاده از آن را نداشته ایم و شاید در ذهن مان از خطر از عوارض و خطرات لیزر میترسیم.

در ابتدا به این روش توجه کنید که لیزر برخلاف سایر روش های حذف موهای زائد مانند بند، اپیلاسیون، شمع و یا وکس کردن، لیزر رفع موهای زائد یک روش درمانی جدید برای رفع دائمی موهای زائد برای همیشه می باشد که حجم موهای زائد، تنها در جلسات اول ۸۰٪ کاهش پیدا می کند و رو به نازک شدن و در نهایت باعث ریزش آن می شود، لیزر برای مدت زمان زیادی نگرانی شما را از رشد مجدد موهای زائد راحت می کند.

لیزر جزو برترین و دارای رضایت بخش ترین روش های حذف موهای زائد است. در ایران این روش چندین سال است که در حال فعالیت است و با گذشت زمان و پیشرفت این صنعت همچنان در حال بروز شدن است.

لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر موهای زائد به بیان ساده دستگاهی است که نور را با روش پیشرفته ای تقویت میکند و با هدف از بین بردن موهای زائد بر روی سطح پوست تابیده میشود. این عمل باعث میشود رشد مو در ابتدا کند و بعد از مدتی برای همیشه متوقف شود.

در قسمت بالا برای اینکه سریع به جوابتان برسید توضیح کوتاهی دادیم و در ادامه مقداری به جزئیات لیزر موهای زائد میپردازیم.

  • لیزر یک پرتو نور پرقدرت است. نور لیزر در هر شغل و صنعتی ویژگی خاص خودش را دارد ولی ساختار اولیه آن لیزر است. قدرت و کاربرد نور لیزر در تمامی صنایع با قدرت و انرژی خاصی ارایه میشود.  از صنعت چاپ و حکاکی تا پزشکی و جراحی، لیزر انقلاب بزرگی بوجود آورده است.
  • لیزر یک روش جدید قابل انعطاف است. یعنی بسته به نیازی که دارید، می‌توان ویژگی‌های خاصی از آن را استفاده کرد و آن را برای انجام کاری که امکان ورود انسانی را ندارد بهینه‌ سازی نمود. لیزر موهای زائد به قدری دقیق و پیشرفته است که بدون اثر گذاشتن روی سایر قسمت‌های پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد شود.
  • لیزر موهای زائد انواع مختلفی دارد. فناوری‌های الکساندریت، اندیاگ و دایود از جمله لیزرهای معروف و پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. این لیزرها از نظر کارایی باهم تفاوت دارند. مثلاً لیزر الکساندریت بیشتر برای کسانی موثر است که پوستی روشن دارند و اندیاگ بیشتر برای پوست‌های تیره و یا گندمی استفاده می‌شود. این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت‌های فیزیکی لیزرها مثل طول موج و فرکانس است.
  • لیزر روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارد. لیزر موهای زائد به شکی طراحی شده که باعث داغ شدن پیاز مو و غیرفعال شدن فولیکول‌ها شود. فولیکول‌ها ارگان کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می‌سازند. با غیرفعال کردن فولیکول و پیاز مو، رشد مو برای همیشه متوقف می‌شود.
  • لیزر فقط موها را مورد هدف قرار میدهد. از هوشمند بودن این روش می توان به این مورد اشاره کرد که گرمای لیزر باعث از کار افتادن و غیرفعال شدن فولیکول‌ها می‌شود، اما این گرما کاملاً دقیق و هدفمند است. یعنی هیچ آسیبی به پوست و بافت‌های مجاور فولیکول وارد نمی‌شود. البته گاهی در اثر کم تجربه بودن اپراتور پوست آسیب می‌بیند.
  • لیزر باعث حذف دائمی موهای زائد می‌شود. لیزر درمانی می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد. برای همین از نظر علمی می‌گوییم لیزر باعث حذف دائمی موهای زائد می‌شود و بعد از اولین جلسه لیزر درمانی شاهد این اتفاق هستید. البته نکته بسیار مهم برای افزایش تاثیر لیزر موهای زائد این است که شما باید دوره درمان خود را کاملا انجام دهید.
لیزر موهای زائد و نکات مهم

کاربرد لیزر موهای زائد​

لیزر موهای زائد را می‌توان در هر قسمت از بدن که باعث نارضایتی مراجعه کننده است استفاده کرد. البته درخواست افراد برای لیزر برخی از قسمت‌های بدن بیشتر است. مثلاً در خانم‌ها لیزر ناحیه‌ی بیکینی و تناسلی و لیزر موهای صورت و همچنین پاها شایع‌تر است. در آقایان لیزر موهای زیر بغل، پشت گردن (آنکادر صورت)، موهای کمر و بین ابروها بیشتر انجام می‌شود. با این حال روش لیزر درمانی به قدری مختلف، سریع و موثر است که می‌توان در یک جلسه کل بدن (فول بادی) را در مدت کمتر از یک ساعت لیزر کرد. 💯

فرقی نمیکند منطقه‌ی تحت درمان محدود یا وسیع باشد مثلاً فقط صورت باشد یا لیزر کل بدن برای کاهش یا حذف موثر موهای زائد، شما باید دوره‌ی درمانی خود را تکمیل کنید. هر دوره لیزر درمانی معمولاً از ۴ تا ۶ جلسه‌ی لیزر با فاصله هر جلسه از ۳۰ تا ۴۸ روز است.

مزیت لیزر موهای زائد​ نسبت به سایر روش ها

لیزر بدون وارد کردن هیچ جسم خارجی و فقط با تاباندن نور لیزر بر روی سطح پوست انجام می‌شود و بدون هیچ گونه زخم یا دردی به عمق پوست نفوذ می‌کند. سایر روش ها سنتی هم به ظاهر برای مدت کوتاهی شما را از دست موهای زائد خلاص میکنند ولی لیزر در هر دوره‌ی درمانی که انجام میدهید شاهد از بین رفتن موها به صورت دائمی هستید.👌

نکته دیگر مزیت لیزر موهای زائد به مدت زمان انجام آن است. شما در روش های سنتی باید مدت زمان طولانی ای برای انجام اینکار بگذارید و بعد از چند روز مجدد باید این وقت را بگذارید تا موهایی که مجددا شروع به رویش کرده اند را حذف کنید ولی هر جلسه‌ی لیزر موهای زائد در حد چند دقیقه طول می‌کشد به همین دلیل لیزر تاثیر و سرعت بیشتری  دارد و می‌تواند شما را از این دغدغه نجات دهد.

مزیت لیزر موهای زائد​ نسبت به سایر روش ها-آرگون مدیکال

آیا لیزر موهای زائد درد دارد ؟

ممکن است کمی گرما را تجربه کنید ولی آن قدر زیاد نیست که غیرقابل تحمل باشد. بیشتر مراجعین درد لیزر موهای زائد را مثل روشن شدن یه لامپ پر نور کنار پوست‌شان توصیف می‌کنند. بسیاری از مراجعین لیزر اصلاً هیچ دردی احساس نمی‌کنند و می‌گویند فقط کمی لحظه ای سوزن سوزن می‌شود. به طور کلی کمتر از ۱ درصد مراجعین که آستانه درد پایینی دارند از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌کنند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد به چه صورت می باشد؟

تعداد جلسات با رنگ پوست و موی شما ارتباط مستقیمی دارد و بصورت کلی ۲ الی ۳ هفته پس از اولین جلسه لیزر درمانی طول می کشد تا تفاوت قابل توجهی مشاهده شود و تقریباً بعد از ۷ الی ۹ جلسه به طور کلی برای به دست آوردن نتیجه کامل لازم می باشد البته افراد دارای پوست و موی روشن و بلوند به جلسات بیشتری به نسبت افراد دارای پوست و موهای تیره برای نتیجه گیری مناسب نیاز دارند.

به طور کلی:

  • موهای صورت سریعتر رشد می کنند و سر سخت تر هستند بعد هر ۴ هفته نیاز به درمان و شارژ است.
  • موهای پا به آرامی رشد می کنند و ممکن است هر ۱۲ هفته انجام شود.
  • گذشته از آن دو منطقه درمانی صورت و پا ، ۵ الی ۸ هفته بین جلسات فاصله مناسبی است.

همچنین باید درمان های خود را در رفتن به جلسات لیزر نظم و ممارست داشته باشید تا بتوانید در مراحل مختلف چرخه رشد مو نور لیزر تمامی آنها را هدف قرار دهد، و متوجه خواهید شد که بعد از ریختن مو از جلسه قبلی لیزر، ناحیه صاف و بدون مو خواهد بود.❤️

هنگامی که متوجه شدید موهای جدید از چرخه رشد جدید ظاهر می شوند و شروع به رشد میکنند، زمان آن رسیده است که درمان و جلسه لیزر بعدی خود را انجام دهید.

✅ اسم دستگاه:دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس آمریکا
✅ تعداد جلسات:بین ۶ الی ۱۰ جلسه
✅ نوبت هر جلسه لیزر:۳۰ تا ۴۵روز
✅ قیمت هر جلسه لیزر:شروع از ۱۴۰ تومان

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه‌ی کلی لیزر به تعداد جلسات و وسعت ناحیه ای که می‌خواهید لیزر کنید بستگی دارد. به همین خاطر هزینه‌ی لیزر موهای زائد کل بدن (فول بادی) از هزینه‌ی لیزر صورت یا زیر بغل بسیار بیشتر است. همچنین نوع دستگاه مورد استفاده نیز می‌تواند در قیمت لیزر موثر باشد. دستگاه‌های جدیدتر با سیستم‌های خنک کننده (Ice Cool) و فرکانس تابشی پیشرفته‌تر موثرتر و ایمن‌تر هستند ولی هزینه‌ی بیشتری در بر دارند.

رنگ پوست و تاثیر لیزر

لیزر موهای زائد تقریباً برای هر کسی با هر رنگ پوستی امکان پذیر است امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های جدید لیزر این امکان برای تمامی رنگ پوست و موها ایجاد شده که بتوانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند، طبق بررسی و نتایج بدست آمده افرادی نتیجه بهتری گرفتند که دارای خصوصیات زیر هستند:

  • پوست های رنگ روشن
  • موهای تیره و ضخیم

 

افراد دیگر نسب به نفرات دیگر احتیاج به جلسات بیشتری دارند

برای افراد زیر نیاز به جلسات بیشتری به نسبت بقیه می باشد:

  • موی بلوند
  • موی قرمز 
  • موهای طلایی
  • موی سفید
لیزر موهای زائد مناسب چه افرادی است؟ آرگون مدیکال

لیزر موهای زائد چقدر تاثیر دارد؟

لیزر موهای زائد تنها راه حذف همیشگی موهای زائد است. اگر لیزر به روش درست یعنی با استفاده از دستگاه مرتبط با نوع پوست و برنامه‌ی درمانی مناسب انجام شود، اثرات دائمی و رضایت بخشی دارد. ولی چیزی که باید بدانید این است که اثر لیزر موهای زائد در هر طیف پوستی متفاوت است و ممکن است ۱۰ تا ۲۰ درصد موهای زائد بعد از اتمام دوره‌ی درمانی باقی بمانند.

پس در مجموع اثرات لیزر به این شکل متفاوت است …

  • ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد برای همیشه حذف می‌شوند.
  • ۱۰ تا ۲۰ درصد موهای زائد باقی می‌مانند. ( نیاز به مداومت دارد)

دو تجربه بالا برای بیشتر مراجعه کنندگان صدق می‌کند. عواملی هستند که روی نتایج نهایی لیزر اثر می‌گذارند که در ادامه به آن میپردازیم. قبل از آن بگذارید توضیح دهیم که چرا ۱۰ تا ۲۰ درصد موهای زائد بعد از اتمام دوره‌ی درمانی باقی می‌مانند.

چرا لیزر مو برای همه موثر نیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم لیزر موهای زائد برای همه طیف رنگ پوست و موها موثر است اما به طور مثال کسانی که موهای بلوند دارند زمان بیشتری را برای تاثیر لیزر نسبت به کسی که موی مشکی دارد لازم دارند زیرا در موهای روشن و بلوند رنگ کمتری به نسبت موهای مشکی برای جذب نور لیزر وجود دارد. و اگر فولیکول های مو مقدار ناکافی نور از لیزر را جذب کند ، گرمای حاصل از آن نمی تواند فولیکول های مو را از غیرفعال کند.

پیشنهاد ما برای  افرادی که پوست تیره و موی روشنی دارند هنوز هم می توانند تاثیر خوبی بگیرند، همانطور که توضیح دادیم این افراد باید به دنبال دستگاه های لیزری با طول موج های بالا مثل اندیاگ باشند. این لیزر یک راه عالی برای اطمینان از نتایج عالی برای پوست های تیره، کاهش میزان وقت مورد استفاده در درمان لیزر و استفاده از چندین طول موج های مختلف است.

لیزر موهای زائد​ دیگه تمامش کن - آرگون مدیکال

بهترین دستگاه های لیزر

دستگاه‌های لیزری که در ایران استفاده می‌شود ساخت کشورها و شرکت‌های مختلفی هستند؛ از برندهایی با نام های تجاری معروف چینی و کره‌ای گرفته تا برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی. در این قسمت بهتر است که بررسی‌ای به شباهت‌ها و تفاوت‌های دستگاه‌های لیزر موهای زائد ساخت برندهای جدید کم‌تر شناخته شده با برندهای مشهور دنیا بپردازیم. فقط به این نکته توجه کنید که اسم لیزر با اسم دستگاه متفاوت است.

شباهت:

فناوری لیزر موهای زائد همه‌ی این دستگاه‌ها یکسان است.

دستگاه‌های امروزی همه از لیزر الکساندریت، اندیاگ یا دایود استفاده می‌کنند. طبق بررسی پرتوی لیزر ایجاد شده توسط دستگاه‌های چینی با دستگاه‌های آمریکایی تفاوت چندانی ندارند.

تفاوت:

برندهای معتبر، دستگاه‌های بهینه‌تری دارند.

اثربخشی یک دستگاه لیزر علاوه بر پرتو ایجاد شده لیزر به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. مدت زمان پرتو لیزر، ابعاد و قطر تابش، سیستم خنک کننده یا چیلر داخلی و بسیاری از موارد دیگر روی نتیجه‌ی لیزر تاثیرگذار هستند. هرچه دستگاه‌های لیزر موهای زائد پیشرفته‌تر باشند، نتایج لیزر بهتر است. دستگاه‌های آمریکایی و اروپایی در رده بندی مجهزتر  از دستگاه‌های چینی و کره‌ای هستند.

انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد

همیشه در انتخاب لیزر از بهترین دستگاه‌های لیزر موجود در ایران استفاده کنید دستگاه‌هایی که بهترین نتیجه را دارد شامل دستگاه‌های زیر است:

دستگاه لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد که هر ۳ نوع لیزر معروف دنیا در این دستگاه وجود دارد و ساخت کشور آمریکا از شرکت آلما است.

دستگاه کندلا جنتل پرو ۲۰۱۸: یکی از معروفترین دستگاه‌های لیزر الکساندریت در دنیا که سازنده‌ی آن شرکت مشهور آمریکایی کندلا است.
دستگاه لیزر دکا ۲۰۱۹: دستگاهی که به طور همزمان از ۲ نوع لیزر الکساندریت و اندیاگ بهره می‌برد. دکا تولید کشور ایتالیا است که از سال ۱۹۹۱ یعنی ۳۵ سال در صنعت تولید دستگاه‌های لیزر پزشکی فعال است.
دستگاه دایود وکتوس: این دستگاه از تکنولوژی لیزر دایود استفاده می‌کند که تقریباً برای تمام رنگ‌های پوست موثر است. دستگاه دایود وکتوس ساخت کشور آمریکا است.

برای بررسی دقیق‌تر تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت این مقاله را مطالعه کنید.

خطرات و عوارض لیزر مو

شاید از دوستان و کسایی که تا بحال تجربه استفاده از لیزر نداشته اند شنیده باشید از عوارض وحشتناک لیزر برایمان میگویند. زیبایی از مهم ترین ملاک های هر فردی به حساب می‌آید و بعد از شنیدن این حرف در اینترنت مقالات و تصاویر زیادی در مورد عوارض وحشتناک لیزر مشاهده خواهیم کرد. ولی این خطرات فقط زمانی رخ می‌دهند که دستگاه لیزر به دست تکنسین غیرمتخصص یا در کلینیک‌هایی غیر مجاز یا با دستگاه‌های تقلبی که بدون استاندارد و بی‌کیفیت انجام شده باشد. لیزر موهای زائد اگر تحت نظارت دکتر و اپراتور مجرب انجام شود، هیچ خطر و عارضه‌ی وحشتناکی ندارد.

در ادامه مطلب برخی از خطرات و عوارض وحشتناکی که برای لیزر گفته می‌شود را توضیح خواهیم داد. لازم است مجدداً تاکید کنیم که هیچ کدام از این موارد چیزی بیشتر از شایعه نیستند یا به دلیل اشتباه اپراتور اتفاق افتاده است: 

لیزر موهای زائد - خطرات و عوارض - آرگون مدیکال

بررسی شایعات عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد سرطان زا نیست ✔️

نور انعکاس یافته از لیزر فقط باعث گرم شدن فولیکول‌های مو و با هدف غیرفعال شدن آن تابانده می‌شود. یکسری از اشعه‌ها مانند اشعه فرابنفش یا اشعه X به دلیل انرژی بسیار زیادی که دارند، باعث آسیب به مولکول‌ها میشود که سرطان‌زا است مثل رادیکال‌های آزاد می‌شوند. برای همین به این لیزر ها در دسته بندی دیگری قرار میگیرند که به آن پرتو یون ساز می‌گویند. لیزر پرتوی نوری است و خاصیت یون ساز ندارد. پس سرطان‌زا هم نیست.

لیزر باعث نازایی و مشکلات جنسی نمی‌شود ✔️

آقایان و خانم‌هایی که قصد انجام لیزر بیکینی را دارند نگران این مسئله هستند. این مورد کاملا علمی است و عمق نفوذ لیزر به پوست فقط در حد چند میلی‌متر است تا به ریشه مو برسد و هیچوقت به ارگان‌های جنسی شما مثل تخمدان یا بیضه نمی‌رسد که بخواهد دچار نازایی شود.

لیزر آسیبی به پرده بکارت نمی‌زند ✔️

برای دختران جوان این شایعه بسیار نگران کننده است و باعث سردرگمی آنها میشود. ولی واقعیت این است که لیزر هیچوقت به پرده بکارت آسیبی وارد نمیکند. با خواندن کامل این مقاله متوجه میشوید که پرتوی لیزر حتی آسیبی به سطح پوست که مستقیم بر آن تابیده میشود نیز ندارد.

لیزر به چشم آسیبی نمی‌زند ✔️

در شروع جلسه لیزر به شما عینک مخصوص محافظتی داده می‌شود. اگه چشمان شما حساس به نور باشد برای اطمینان بیشتر ممکن است زیر عینک پارچه مخصوصی هم نیز قرار داده شود. ممکن است در طول لیزر درمانی مخصوصاً وقتی اپراتور روی ناحیه صورت کار می‌کند چند فلش نور ببینید. این انعکاس نور به چشم آسیبی وارد نمی‌کنند. در موارد بسیار کم اگر بعد از لیزر دچار آبریزش، قرمزی و خارش چشم شدید حتماً برای بررسی دقیق‌تر به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید.

لیزر باعث به وجود آمدن رگ‌های واریسی نمی‌شود ✔️

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم لیزر فقط چند میلی‌متر به پوست نفوذ می‌کند و اصلاً به عروق یا غدد و وریدهای پوستی نمی‌رسد که بخواهد تاثیری روی آن‌ها بگذارد. در مواردی از مراجعین که دارای واریس بودند با حذف موهای پا باعث شد تا رگ‌های واریسی شان بیشتر به دیدشان بیاید ولی قطعاً باعث ایجاد شدن آن‌ها نشده است.

سوالات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد تنها راه حذف مو است اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا برای حذف دائمی موهای زائد نیاز به نظم و ممارست در انجام جلسات لیزر دارد.

نوجوانان و جوان هورمون های هیجانی زیادی دارند که به سرعت در حال تغییر هستند. یکی از عوارض تغییرات هورمون رشد سریع مو است. از آنجایی که این تغییرات هورمونی بر رشد مو تاثیر می گذارد، موثرترین زمان برای شروع لیزر موهای زائد بعد از هجده سالگی است. زمانی که تغییرات هورمونی در سطح بالایی نباشد، نتیجه بهتری در بر دارد.

نیاز به مشاوره دارید؟