argon medical
خانه » لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟ ۵ مورد تاثیر لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟ ۵ مورد تاثیر لیزر موهای زائد

تاثیر لیزر موهای زائد سوالی است که بسیاری از افراد قبل از انجام لیزر درمانی باید در مورد آن اطلاع داشته باشند. در حقیقت لیزر موثر ترین روش برای حذف دائمی موهای زائد است. در ادامه به ۵ مورد مهمی که باعث افزایش تاثیر لیزر موهای زائد میشود میپردازیم.

اشتراک گذاری:

تاثیر لیزر موهای زائد و موثر بودن - آرگون مدیکال

بررسی تاثیر لیزر موهای زائد و میزان موثر بودن

لیزر به عنوان تنها راه دائمی از بین بردن موهای زائد شناخته شده است. تاثیر لیزر موهای زائد طبق نظر متخصصان پوست، مو و زیبایی بهترین و موثر ترین روش برای حذف موهای زائد صورت و بدن است. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، می توانید با خیال راحت برای همیشه از دست موهای زائد خود با لیزر اقدام کنید.

تاثیر لیزر موهای زائد تنها در صورتی دائمی است که فولیکول مو از بین رفته باشد. اما اگر فولیکول مو فقط صدمه دیده باشد بعد از مدتی مجدد مو دوباره شروع به رشد می کند. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه‌ی مو توسط پرتوهای نور لیزر، فولیکول آن را از بین می‌برد.

میزان تاثیر لیزر موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد ؟

بیشتر افرادی که شروع به درمان حذف موهای زائد میکنند به بیش از ۶ الی ۷ جلسه لیزر مو نیاز دارند. بعضی از افراد باید ۸ یا ۱۰ جلسه روند درمان را ادامه دهند تا نتیجه ی مطلوب را بگیرند. در شرایط خاص و به خیلی کمی تعداد جلسات درمانی به ۱۱ تا ۱۴ جلسه هم می رسد. با این حال انجام لیزر به طور متوسط ۶ جلسه زمان می برد و تاثیر لیزر موهای زائد در بیش تر نواحی بدن دائمی است.

گاهی ممکن است چند ماه بعد از تمام شدن مراحل لیزر درمانی شاهد رشد دوباره ی موهای زائد خود باشید. وقتی این حالت بوجود می‌آید، باید چند نوبت دیگر به عنوان شارژ مراحل لیزر مراجعه کنید تا نتیجه‌ی دلخواه خود را بگیرید. دانستن این که چه عواملی بر میزان تاثیر لیزر موهای زائد و مدت زمان درمان شما موثر است، می تواند در رسیدن به نتیجه ی بهتر مفید باشد.

به طور کلی موارد زیر در میزان تاثیر لیزر موهای زائد موثر است و هر کدام را جداگانه توضیح خواهیم داد :

  1. جنس و ضخامت موها
  2. رنگ پوست و مو
  3. میزان رشد مو افراد
  4. نوع دستگاه لیزر
  5. میزان مهارت و تجربه اپراتور لیزر

جنس و ضخامت موها

پرتو لیزر بر روی پوست باعث اختلال در ملانین یا همان رنگ دانه های ریشه مو میشود. موهای تیره تر و ضخیم تر رنگ دانه های بیشتری دارند. این به این معنی است که انجام لیزر برای افرادی که موهای تیره تری دارند موثرتر و اثربخشی بالاتری نیز دارد.

اگر موی فردی قهوه ای روشن یا بلوند باشد، به دلیل اینکه لیزر با قدرت کمتری به موها برخورد می کند، به مدت زمان مراجعه بیشتری برای لیزر درمانی احتیاج دارید. نکته اصلی در اینجاست که شما با انتخاب درست دستگاه لیزر و مشاور مناسب لیزر موهای زائد حتی در صورت داشتن موهای رنگ روشن نیز می توانید به نتیجه ی دلخواه برسید.

رنگ پوست و مو

رنگ دانه های پوست از رنگ دانه ای مو متفاوت هستند و برای تاثیر لیزر باید نور بر روی ملانین مو بتابد، به همین دلیل رنگ مو و نوع پوست بر کیفیت انجام لیزر موهای زائد تأثیر می گذارد. لیزر باید بدون اینکه به پوست شما آسیب برساند، فقط فولیکول مو را دچار اختلال کند. بنابراین، فرق بین رنگ مو و رنگ پوست یعنی پوست روشن و موهای تیره بهترین نتیجه را به همراه دارد.

در همین خاطر ممکن است افرادی که پوست تیره و گندمی یا موهای نازکی روشن دارند نسبت به سایر افراد به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. این افراد رشد موی نسبتاً سریع تری هم دارند.

لیزر موهای زائد روی رنگ موهای روشن که جذب نور پایین تری دارند تاثیر کمتری دارد مثل قهوه ای، قرمز، بلوند و سفید. از طرف دیگر خطر آسیب دیدن پوست در افرادی که اختلاف تناژ کمی بین رنگ مو و پوست خود دارند بیشتر است . البته به این موضوع باید توجه کرد به دلیل پیشرفت شرکت های ساخت دستگاه لیزر روش های مناسب برای درمان با لیزر برای رنگ موهای روشن و پوست های تیره شاهد مواردی هستیم که دیگر هر نوع موی زائدی را از بین خواهد برد.

تاثیر لیزر موهای زائد - آرگون مدیکال

 

مراحل رشد موی منحصر به هر فرد

مراحل رشد مو از سه مرحله مجزا تشکیل شده است.

  • آناژن
  • کاتاژن
  • تلوژن

 فاز آناژن (مرحله رشد) :

این فاز، اولین مرحله رشد مو است. مو به بخش ریشه (قسمتی که زیر پوست قرار گرفته) متصل شده است. پیاز مو دست نخورده است و حاوی ملانین های فراوانی است. در این مرحله پرتو لیزر فولیکول مو را غیرفعال می کند، چون مو به ریشه وصل است. این فاز بهترین مرحله ی برای لیزر موهای زائد است.

فاز کاتاژن (مرحله پسرفت) :

این فاز مرحله ی میانی است ، پیاز مو دیگر وجود ندارد و قسمت ریشه مو رشد خود را متوقف کرده است. این فاز مرحله ی خوبی برای غیرفعال کردن فولیکول مو نیست زیرا مو دیگر به ریشه متصل نیست تا اثر لیزر را منتقل کند. در این مرحله موها بطور طبیعی شروع به ریختن می کنند.

فاز تلوژن (مرحله استراحت) :

این فاز مرحله آخرین رشد مو است. به این فاز مرحله ی ” استراحت ” نیز گفته می شود. چرخه رشد بعدی شروع شده و یک تار موی دیگر رشد می‌کند. موهای موجود در فولیکول توسط موهای جدید در حال رشد مرحله اول ” آناژن ” بیرون زده می شوند. لیزر در این مرحله هیچ تأثیری روی فولیکول نخواهد داشت چون مو دیگر به ریشه متصل نیست. به خاطر همین مراحل رشد مو مراحل لیزر درمانی تا چندین جلسه طول میکشد تا تاثیر دلخواه شما ظاهر شود.

لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟ ۵ مورد تاثیر لیزر موهای زائد

 

مراحل تاثیر لیزر موهای زائد

مراحل تاثیر لیزر موهای زائد اینگونه است که ابتدا لیزر به رویش موها محل مورد نظر برخورد می کند. پرتو لیزر موهای رنگی را در فولیکول مو هدف قرار می دهد. موهای رنگ شده نور را جذب می کنند و اشعه نور را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند و این گرما باعث متوقف کردن فولیکول می شود در این حالت با از بین رفتن فولیکول رشد موها متوقف خواهد شود. برای از بین بردن فولیکول مو، موها باید به ریشه و پیاز مو (پاپیلا) متصل باشند، و این حالت زمانی است که مو در مرحله اول آناژن باشد.

در بدن ما در حالت طبیعی هر سه مرحله رشد مو به طور همزمان در فولیکول های مختلف در حال فعالیت هستند. یعنی یک تار مو ممکن است در مرحله آناژن باشد، در حالی که تار دیگر مو در مرحله تلوژن است. بهترین تاثیر لیزر موهای زائد تنها در مرحله ای كه مو در مرحله آناژن روند رشد خود قرار دارد مؤثر است و به این ترتیب از رشد مجدد موی در فولیکول های مو جلوگیری می کند.

هر تار موی بدن در هر لحظه می تواند در یکی از مراحل رشد خود قرار داشته باشد. مو دائما در این سه مرحله رشد بدون توقف در گردش است و پس از اتمام هر مرحله، دوباره از نو شروع می کند (آناژن) و تار جدید مو دوباره شکل می گیرد.

تاثیر لیزر موهای زائد با میزان رشد مو

میزان رشد مو در حدود ۱/۲۵ سانتی متر در ماه و ۱۵ سانتی در سال است. به همین دلیل است که شما به جلسات متعدد نیاز دارید چون در هر جلسه همه ی تارهای موی بدن شما در فاز مرحله اول آناژن قرار ندارند. درمان لیزر تا جایی ادامه می یابد که همه ی فولیکول های مو هنگامی که در فاز آنا ن هستند در معرض برخورد لیزر قرار بگیرند و از بین بروند.

در هر جلسه درمان حدودا ۲٪ از موهای بدن شما در مرحله آناژن قرار دارد. ۸۰٪ باقی مانده در مراحل کاتاژن یا تلوژن هستند. به همین دلیل است که بعد از هر جلسه لیزر، به طور متوسط ۱/۴ از موهای شما کاهش خواهند یافت. شما بعد از هر جلسه لیزر درمانی شاهد کاهش موهای خود خواهید بود چون در هر نوبت تعدادی مو در مرحله آناژن قرار دارند.

نوع دستگاه لیزر موهای زائد

در یک کلینیک معتبر و پیشرفته با کادر درمانی مجرب برای افزایش تاثیر لیزر موهای زائد نوع دستگاه باید بر اساس جنس، ضخامت و رنگ پوست و موی شما انتخاب می شود. استفاده از دستگاه مناسب با ویژگی های شما تاثیر به سزایی در کیفیت درمان لیزر دارد.

ما در شرکت آرگون مدیکال با تولید انواع مختلف دستگاه های لیزر با کیفیت و ساخت امریکا با طول موج های متفاوت را در اختیار مراکز زیبایی و کلینیک های پوست و مو قرار میدهیم که موجب می شود برای هر نوع پوست بهترین بهره و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را استفاده کنیم.

میزان مهارت و تجربه اپراتور لیزر مو

وقتی که به دنبال یک مرکز درمان لیزر موهای زائد هستید حتما باید به میزان مهارت و تجربه اپراتور کلینیک توجه کنید. اگر پرسنل آموزش کافی ندیده باشد، نتیجه ی مورد نظر خود را نخواهید گرفت و از سمت دیگر ممکن است در معرض آسیب های پوستی ناشی از لیزر قرار بگیرید.

می توان گفت مهم ترین عامل در میزان تاثیر لیزر موهای زائد مراجعه به یک کلینیک معتبر و پیشرفته با بروزترین روش ها و دستگاه ها و تکنسین درمانی مجرب و متخصص است. چون یک کلینیک استاندارد و قابل اعتماد همه ی موارد ذکر شده را در مورد هر بیمار و به طور اختصاصی بررسی کرده و بر اساس نوع پوست آن بهترین دستگاه و روش درمانی را به کار می گیرد.

اقداماتی که باید بعد از جلسات لیزر با عنوان ” مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ” انجام شود نیز به اندازه ی مراحل لیزر درمانی اهمیت دارد. توجه به همه مواردی که توصیه شد برای افزایش تاثیر لیزر موهای زائد بسیار ضروری است. همچنین در نظر گرفتن این عوامل از بروز هرگونه عارضه پوستی بعد از درمان جلوگیری می کند.

در نهایت این مژده را به شما می دهیم که لیزر موهای زائد موثر ترین روش است و می توانید با تحقیقات کافی و بررسی کلینیک ها طبق مواردی که ذکر کردیم تاثیر لیزر موهای زائد را افزایش دهید، تا کاملا ایمن و بدون نگرانی از نتایج آن لذت ببرید. 

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟