argon medical
خانه » تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت |⚡ [کدام بهتر است؟]

تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت |⚡ [کدام بهتر است؟]

تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت کندلا در طول موج ایجاد شده برای حذف موهای زائد است و میتوان گفت اصلی ترین تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت کندلا تعداد این طول موج ها است که در ادامه به برتری دستگاه لیزر تیتانیوم نسبت به الکساندرایت می پردازیم.

اشتراک گذاری:

تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت آرگون مدیکال

تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

یکی از مهمترین مسائل در حوزه آرایشی بهداشتی و همچنین پوست و مو که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته حذف دائمی موهای زائد بدن است. به همین دلیل افراد به دنبال پیشرفته ‌ترین دستگاه برای از بین بردن مو بر روی پوست خود هستند. برای حل این مشکل، دستگاه‌ های لیزری با برند های بسیاری ابداع و ساخته شده‌ اند که موهای زائد بدن را با حذف فولیکول ریشه مو از بین می ‌برند. به همین به بررسی تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت کندلا میپردازیم.

روش های متفاوتی با متد های مختلفی برای طراحی و تولید دستگاه های لیزر رفع موهای زائد وجود دارد که باعث می شود تا تنوع این دستگاه ها زیاد شود و مدل های مختلفی با قابلیت های متفاوت از آن وجود داشته باشد .

از برترین مدل هایی که در ایران وجود دارد و در حال فعالیت هستند می توان به دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت کندلا اشاره کرد که جزو قوی ترین لیزر ها و در عین حال تاثیر گذارترین لیزر ها هستند.

 

لیزر تیتانیوم و الکساندرایت آرگون مدیکال
تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

 

دستگاه لیزر تیتانیوم :

دستگاه لیزر تیتانیوم که با نام سوپرانو آیس تیتانیوم توسط شرکت آمریکایی آلما تولید شده است و جزو دستگاه های لیرزی است که در دنیا نتیجه دهی و اثربخشی بالایی داشته است .

دلیل این اثربخشی بینظیر هم طراحی فوق العاده هندپیس دستگاه است که می تواند هر سه طول موج 755 نانومتر یا الکس (Alex) و 810 نانومتر یا دایود (Diode) و 1064 نانومتر یا ان دیاگ (Nd:Yag) ساطع کند.

سه طول موج بودن دستگاه به اپراتور شما کمک می کند تا همه ی بیماران یا مراجعه کنندگان کلینیک شما را با هر تایپ و طیف رنگی ای که باشند از پوست سفید تا پوست تیره را جذب و لیزر کنند.

همانطور که می دانید ایران کشوری چند اقلیم است و در هر منطقه ای انواع تایپ های پوستی وجود دارند پس کلینیک ها و مراکز زیبایی باید دستگاهی را تهیه کنند تا بتوانند هر رنگ پوستی را لیزر کنند و موهای زائد را در هر ناحیه را بدون مشکل از بین ببرند .

نکته دیگری که در دستگاه لیزر تیتانیوم وجود دارد سیستم خنک کنندگی آن است که بر خلاف سایر دستگاه ها در داخل خود این محصول وجود دارد که دو موضوع بسیار مهم را برای شما به وجود می آورد که باعث یک مزیت متفاوت برای شما می شود .

اولین نکته این است که چیلر یا سرد کن لیزر سوپرانو تیتانیوم باعث می شود درد و سوزش مراجعه کننده ای که به دنبال لیزر کردن موهای زائد خود هستش از بین برود و یا تا حد زیادی قابل تحمل باشد .

حتما می دانید که انرژی لیزر با سوزاندن فولیکول مو در بدن باعث رفع موهای زائد می شود و خیلی طبیعی است که همراه با درد کوتاه مدت باشد.

اما نسل جدید دستگاه های لیزر موهای زائد مثل لیزر تیتانیوم آرگون مدیکال با یک فناوری مدرن و پیشرفته و جذاب باعث کاهش درد شده است و این فناوری سیستم خنک کنندگی آیس پلاس می باشد .

چیلر دستگاه دمای سطح پوست را تا منفی 18 درجه پایین می آورد و پوست را کاملا سرد و خنک می کند و این بی حسی موضعی باعث می شود تا درد از بین بردن فولیکول مو یا همان لیزر کردن موهای زائد در هر ناحیه ای اذیت کننده نباشد.

این فناوری پیشرفته باعث ایجاد رضایت برای مشتریان شما می شود که همچنین افزایش اعتبار کلینیک شما و افزایش مشتریان شما در بین کلینیک های هر منطقه را در پی دارد و همینطور مراجعه کننده ای که بدون درد لیزر شده است مطعمنا مرکز زیبایی و لیزر شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کند.

 

لیز تیتانیوم

دستگاه لیزر تیتانیوم (Titanium) با بهره گیری همزمان از سه طول موج و تاباندن به صورت ترکیبی به عمق لایه های پوست، می تواند به طرز موثر و چشمگیر ریشه مو های زائد را هدف قرار دهد. طول موج های استفاده شده در دستگاه تیتانیوم شامل 755، 808 و 1064 نانومتر است.

تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت بر اساس طول موج - آرگون مدیکال
طول موج لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

 

دستگاه لیزر الکساندرایت :

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا جزو محبوب ترین دستگاه لیزر در جهان و همینطور کشور ایران است که باعث می شود تا که اکثر کسانی که می خواهند موهای زائد خود را ار بین ببرمد به کلینیک هایی مراجعه کنند که از لیزر الکساندرایت استفاده می کنند.

نکته ی مهمی که در رابطه با این دستگاه می توان بیان داشت غیر تماسی بودن دستگاه است که باعث می شود ژل یا هر ماده ای که برای رسانش به سطح پوست استفاده می شود حذف شود و دیگر به آن نیازی نباشد که بسیار خوب است.

اما لیزر الکساندرایت کندلا تک طول موج است و فقط می توان یک طیف داشته باشد که معمولا در این دستگاه ها از همین مدل استفاده می کنند که شاهد تابیده شدن طول موج 755 نانومتر هستیم.

بسیار طبیعی است که هر دستگاهی بخاطر کیفیت محبوب می شود و این دستگاه نیز دلیل موفقیت و محبوبیت بالای خود را مدیون جوابدهی بسیار بالا و رضایت بخشی است که برای مراجعه کنندگان به وجود می آورد.

ولی همانطور که به آن اشاره کردیم طول موج 755 نانومتر یا همان لیزر الکساندرایت برای افرادی مفید است که طیف رنگی پوست آن ها روشن باشد و افرادی که به اصطلاح سبزه و گندمی یا تیره هستند خیلی از این دستگاه نتیجه نمی گیرند.

اما در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که شرکت کندلا لیزر هایی با دو طیف موج تولید کرده اند که باعث می شود تا در یک زمان هم از طول موج 755 نانومتر الکس و همینطور از طول موج بالاتر 1064 نانومتر اندیاگ استفاده شود.

خب همانطور که گفته شد لیزر الکساندرایت از نظر تاثیر گذاری بسیار عالی و ایده آل است اما نکته ای که باید در رابطه با این دستگاه به آن توجه کرد قیمت بسیار بالای آن است.

ولی! که اگر از نظر بودجه و هزینه در شرایط مناسب و خوبی به سر می برید و مشکلی بابت بازگشت سرمایه برای کلینیک شما در اولویت نیست و سرمایه گذار صبوری هستید پیشنهاد می کنیم تا در خرید لیزر الکس خود ذره ای شک نکنید.

اما اگر به دنبال خرید دستگاه لیزری با قیمت خوب با اثربخشی بالا ولی در عین حال جدیدتر هستید شاید بهتر باشد بیشتر فکر و یا مشورت کنید تا بتوانید سرمایه گذاری هوشمندانه تری داشته باشید و با هزینه مناسب، بهترین دستگاه را برای کلینیک زیبایی خود تهیه کنید.

لیزر الکساندرایت

دستگاه الکساندرایت انواع متفاوتی دارد که هر یک از آنها هم دارای ویژگی های متنوعی هستند از انواع لیزر الکساندرایت می توان به اسم های آریون، آلما و کوترا اشاره کرد. که هر کدام با پیشرفت تکنولوژی و برطرف کردن مشکلات آن سعی در بهبود معایب آن انجام شد.
در لیزر الکساندرایت از طول موج 755 نانومتر استفاده می شود و طبق بررسی و تجربه متخصصین و بیماران، اثر بخشی این لیزر بر روی افرادی که پوست تیره‌ تری دارند، به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند.

 

تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت، کدام بهتر است؟

در مقاله بالا به ویژگی های مختلف هر یک از دستگاه هایی که جزو محبوب ترین لیزر برای از بین موهای زائد در میان مردم هستند پرداختیم و حالا آپشن های لیزر تیتانیوم و الکساندرایت را به خوبی می شناسید.

اما اگر بخواهیم این دو کمپانی ساخت لیزر را با یکدیگر مقایسه کنیم و تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت را بیان کنیم و یکی را به عنوان برترین دستگاه حذف موهای زائد معرفی کنیم باید چند نکته مهم را بررسی کنیم.

 

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت آرگون مدیکال

 

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت بصورت کلی از نظر موارد زیر با هم متفاوت هستند:

طول موج: ✅

دستگاه لیزر تیتانیوم با 3 طول ترکیبی بصورت همزمان کار می‌کند و دستگاه الکساندرایت با 1 طول فعالیت می‌کند.

نوع پوست: ☑️

دستگاه لیزر الکساندرایت برای پوست‌های روشن‌تر و دستگاه لیزر تیتانیوم علاوه بر پوست ها روشن برای پوست‌های تیره‌تر و متوسط هم مناسب است.

سرعت واکنش: ✅

دستگاه لیزر تیتانیوم با سرعت بیشتری کار می‌کند و برای کاربردهایی که نیاز به سرعت بالا دارند، مناسب است. اما دستگاه الکساندرایت برای مناطقی که نیاز به دقت بیشتری دارند، بهتر عمل می‌کند.

قیمت: ☑️

هزینه درمان با دستگاه لیزر تیتانیوم معمولاً ارزان‌تر است و از دوام بیشتری نیز برخوردار است. در حالی که دستگاه الکساندرایت گران‌تر است.

به طور کلی، انتخاب بین دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت به ویژگی‌های فردی هر فرد و نیازهای آن‌ها بستگی دارد. ولی طبق تجربه و نتیجه گیری، نتایج استفاده از لیزر تیتانیوم بیشتر از لیزر الکساندرایت است.

تفاوت لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

اول اینکه لیزر تیتانیوم آلما جزو لیزر های تماسی یا کانتکت هستند و به این معناست که حتما در حین استفاده از این دستگاه باید از ماده ای بر روی پوست استفاده کنیم تا رسانایی را به طور کامل به وجود بیاورد.

این ماده معمولا ژل اولتراسوند که در سونوگرافی هم ازش استفاده میشه که خلأ بین سر هندپیس و پوست بدن را از بین می برد و باعث می شود تا نور اشعه های لیزر مستقیم تر و درست تر و بصورت یکنواخت پرتاب شوند که در نتیجه شاهد اثربخشی بالاتری باشیم .

اما لیزر الکساندرایت جزو لیزر های غیر تماسی یا نان کانتکت هستند که در هنگام لیزر کردن نیازی به داشتن ماده ای که رسانایی را بیشتر کند نمی باشد.

به صورت ساده تر یعنی سر هندپیس با پوست تماسی برقرار نمی کند و با یک فاصله که با سری مخصوص، اشعه های لیزر را پرتاب می کند و ریشه فولیکول مو را از بین می برد.

هر کدوم از این دستگاه ها مزیت ها و بدی های مخصوص به خود را دارند و این تفاوت ها باعث می شود تا نتوانیم با اطمینان بگوییم که کدام یک از این دو دستگاه بهتر هستند.

اما نکته حائز اهمیت این است!

که اگر شرایط بودجه و هزینه شما اجازه می دهد داخل کلینیک زیبایی خودتان از دستگاه لیزر الکساندرایت استفاده کنید.

اما اگر اینگونه نیست و به دنبال یه دستگاه با قیمت مناسب ولی با اثربخشی خوب و پیشرفته تر هستید به شما پیشنهاد می کنیم که همین حالا خرید لیزر تیتانیوم سوپرانو خود را نهایی کنید.

 

سوال در خصوص لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 09123438025  و یا داخلی 02188700444 تماس حاصل فرمایید تا در انتخاب دستگاه لیزر مو و همچنین خرید و راه اندازی کلینیک خود شما را راهنمایی کنند.

 

 

4.2/5 - (30 امتیاز)

20 پاسخ

  1. من روی دستم تست کردم تاثیر لیزر تیتانیوم نسب به الکساندرایت بیشتر بود و درد کمتری داشت

  2. به غیر این تفاوت ها به نظرم قیمت لیزر تیتانیوم خیلی بصرفه تره 🤨

  3. سلام
    ممنون از توضیحات کاملتون
    الکساندریت برای پوستهای روشن بهتر است و من ده جلسه با تیتانیوم رفتم

  4. با وجود چند نوعه بودن لیزر تیتانیوم بنظرم نتیجه بهتری رو میده
    کسی تو مطبش ازین دستگاه استفاده کرده؟

  5. خیلی ممنون که تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت رو کامل توضیح دادید ❤️

  6. سلام . دستگاه تیتانیوم تو رنج هفتصد میلیون چ مدل های داره که بهتر باشه ؟

  7. سلام . یه سوال داشتم از خدمتتون . دستگاه الکساندرایت سایناشور و الکساندرایت گرویتی و تیتانیوم کدوم نتیجه ی بهتری میده ؟؟؟سه مرکز مختلف با سه دستگاه نمیدونم کدومو انتخاب کنم . ممنون میشم راهنماییم کنید.

  8. سلام‌ من برای اولین جلسه از لیزر تیتانیوم استفاده کردم اما بعداز تحقیقاتی که انجام‌دادم اکثرا گفتن که بعد از اتمام جلسات دوباره موهای زائد برگشت دارن فقط نازکتر میشن حالا واقعآ گیج شدم که با دستگاه تیتانیوم ادامه بدم یا الکساندرایت شروع کنم؟

  9. سلام عزیزم رویش مجدد مو کاملا بستگی به بدن شمارداره ، من با دستگاه الکساندرایت رفتم خیلی جواب نگرفتم ولی دوستم رفت کاملا راضی بود

  10. وقت بخیر. من هشت جلسه با الکس رفتم. راضی بودم. بعد از اون الان یک جلسه بعد رو با استادیوم رفتم. خیلی سریعتر بود و درد کمتری داشت. نیازی هم به بی حسی نداشتم. بهم کفتن با هر دستگاهی شروع کردی باید با همون تموم کنی. این درسته؟ من بعد هست جلسه شارژ دوماهه شدم بعد رفتم با تیتانیوم. البته دو ماه فاصله افتاد خیلی از موهام رشد کردن دوباره. میشه راهنمایی کنید لطفا🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟